Itthon

Megszólalt Varga Mihály a kínai 1 milliárdos hitelről – “Szamuráj”-kötvény kibocsátása is jön ősszel

Csuhaj Ildikó
Hirdetés

“Annyit mondhatok el, hogy a piaci feltételeknél kedvezőbb árazásban állapodtunk meg. Gulyás miniszter úr helyesen jelölte meg a célt. Elsősorban közlekedési- és energetikai infrastruktúra fejlesztéséhez használjuk a hitelt” - közölte Varga Mihály az atv.hu kérdésére az 1 milliárd eurós kínai hitelről a Kormányinfó után. 

Hirdetés

“A magyar adósságkezelés hosszú ideje arra törekszik, hogy a szükséges források begyűjtése is több lábon álljon, azaz több forrásból történjen” – bocsátotta előre Varga Mihály, akit az 1 milliárd eurós kínai hitelfelvételről kérdeztünk, miután a mai Kormányinfón Gulyás Gergely kancelláriaminiszter nem árult el a nagy visszhangot kiváltó áprilsi kormányzati lépésről részleteket – csak hogy infrastruktura-fejlesztésről van szó -, a Pénzügyminisztériumot ajánlotta a figyelmünkbe.

Munkatársunk a pénzügyminisztertől azt kérdezte, hogy milyen célra és milyen kondíciókkal, kamatszinttel vette fel a kormány a hitelt. Azt is megkérdeztük, hogy azért a kínai hitel, mert a kormány már feladta az EU-s pénzek érkezését?


“Katar, Japán, Kína is partner volt…”

Varga Mihály a kérdésünkre válaszolva emlékeztetett: a több lábon állás érdekében erősítették meg a lakossági forrásbevonást és szélesítették ki a hazai intézményi finanszírozást.

“Ugyanez igaz a külföldi forrásokra. A hagyományos angolszász és európai piacok mellett Katar, Japán és Kína is partner volt az elmúlt években” – közölte az atv.huval a Kormányinfó után a pénzügyminiszter. .

“Épp ősszel készülünk egy japán, úgynevezett Szamuráj-kötvény kibocsátásra” – jelezte a miniszter.

Közlekedési és energetikai ifnfrastruktúra fejlesztése a cél

A pénzügyminiszter a Kormányinfó után ma munkatársunk kérdésére közölte: Kínával hagyományosan jó kapcsolat van, több alkalommal jelentünk meg a Panda-kötvény piacon, többek között a zöld átállás támogatására speciális Green Panda Bond-kibocsátással is.

“Ezeket a piacokat szélesítette ki a mostani közvetlen kapcsolat, amely az ország számára hasznosan egészíti ki az eddigi lehetőségeket” – tette hozzá.

A bilaterális megállapodásoknál üzleti érdeket sérthet egyéb információ megadása

– fogalmazott a miniszter.

“Annyit mondhatok el, hogy a piaci feltételeknél kedvezőbb árazásban állapodtunk meg. Gulyás miniszter úr helyesen jelölte meg a célt, elsősorban közlekedési-, és energetikai infrastruktúra fejlesztéséhez használjuk a hitelt” – közölte Varga Mihály az atv.hu kérdésére. 

Hirdetés
Kapcsolódó cikkek