A hét elején robbant a hír, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium elrendelte a MÁV-START Zrt. és a Volánbusz Zrt. egyesülését. Az integrációs folyamat eredményeként a két állami szolgáltatóvállalat egyetlen társaságként folytatja majd tovább tevékenységét MÁV Személyszállítási Zrt. néven, a Volánbusz teljesen elveszti önállóságát, valamint márkanevét és beleolvad az új egyesült társaságba – írja a magyarbusz.info.
Az integráció híre heves reakciókat váltott ki, a Demokratikus Koalíció egyenes úgy fogalmazott: Közlekedés elleni bűn a Volánbusz MÁV-ba olvasztása.
„Az biztos, hogy a MÁV közlekedésben elért „sikerei” ezt nem indokolják. Pár hete épp az állami vasúttársaság könyörgött azért az utasoknak, hogy a kánikulában inkább ne vonattal, hanem busszal utazzanak, röviddel ezután pedig több mint tízezer késésről, és ötszáznál is több el sem induló vonatról szóltak a hírek. Ha ez a modell jön a Volánnál is, akkor a magyaroknak már csak az autó marad – reméljük, nem erre biztatja majd őket a Volánbuszt bekebelező MÁV” – írta közleményében az ellenzéki párt.
A 168.hu felidézi, hogy a két állami cég összeolvasztása már 2010 óta rendszeresen előkerül, 2015-ben például Vitézy Dávid feladata lett volna a MÁV és az akkori hét regionális közlekedési központ működésének összehangolása, de végül ez sem valósult meg. 2019 nyarán ismét született egy javaslat a kormány részéről egy közös holdingba szervezésről, de ezt az irányt újfent elvetették.
Lázár: Csak rendet teszünk
Az integrációt elrendelő minisztérium vezetője, Lázár János a Facebookon reagált a kritikákra. „Olvasom itt-ott, hogy a régi volános világ temeti a céget. Pedig csak rendet teszünk!” – szögezi le a bejegyzésben, amit úgy folytat:
Az integrációs folyamat nem most, hanem 10 éve kezdődött, a Volánbusznak a MÁV-ba történő beolvasztásával csak pont kerül a végére. Hozzáteszi: a hatékony és fenntartható működéshez egyetlen nagy, integrált nemzeti közlekedési vállalatra van szükség, ami a magyar vasúttársaság bázisán épül fel.
„Egységes tarifarendszer és menetrend, kisebb, de hatékonyabb vezetés, a felesleges párhuzamosságok fenntartása helyett összehangolt közlekedési szolgáltatások” – sorolja a miniszter.
Hangsúlyozza: ennek megteremtéséről szól a vármegye- és országbérletekre épülő új tarifarendszer, a fővárosi agglomerációs megállapodás és a cégcsoport integrációs folyamatának lezárása.
„Egy a cég, egy a szolgáltatás és három a márkanév: MÁV, Volán és HÉV. A többi csak az eddigi átláthatatlan cégstruktúrán élősködő kisebb-nagyobb erőcsoportok utóvédharca” – fogalmaz Lázár János.
https://www.facebook.com/share/p/aKQtaCbKEiEcGxqf/