Itthon

Borzalmasan sok palackot váltunk vissza, megnéztük, hogyan működik az új rendszer

ATV.hu
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek
Magyar Péter előrehozott választásTrumpSzijjártó PéterSzijjártó Péter
Hirdetés
Hirdetés

Több mint két és félmillió üveg- és műanyagpalackot, valamint alumíniumdobozt váltanak vissza országszerte a MOHU Repontjain. Az így visszaigényelhető összeget az üzletben le lehet vásárolni, a Repont alkalmazás segítségével pedig saját bankszámlára, vagy jótékony célra is fel lehet ajánlani. A rendszer majdnem két hónapja üzemel teljes gőzzel, a nekünk nyilatkozó vásárlók szerint nem minden fennakadás…

Hirdetés

Június 30-a óta ugyanis már csak olyan italos palackokat vagy dobozokat lehet forgalomba hozni, amik az úgynevezett Repontokon visszaválthatóak, amiket a repont.hu internetes oldalon térkép illetve cím alapján is meg lehet találni.

„A négyszáz négyzetméternél nagyobb boltoknak kötelező volt a csatlakozás, ott mindenhol van ilyen automata, a kétszáz négyzetméternél nagyobb boltoknál javasoljuk, hogy legyen ilyen automata, és azok a kisboltok, jellemzően amik egyébként kistelepüléseken vannak, ők pedig csatlakozhatnak a kézi visszaváltás lehetőségéhez” – mondta el az ATV Híradónak a MOHU szóvivője.

Ozoli Gábor hozzátette elmondta: naponta több mint 2 és fél millió tranzakció történik országszerte. A visszakapott pénzt le lehet vásárolni, át lehet utalni saját bankszámlára, vagy fel lehet ajánlani jótékony célra egy QR-kód beolvasásával.

Többnyire gond nélkül zajlik, de nem minden esetben. Az ATV stábja egy kispesti üzletnél járt, ahol egy hölgy épp visszaváltott, és elmondta: más beváltóhelyen már tapasztalta, hogy a két gép közül az egyik automata meghibásodása miatt túl nagy sor alakult ki. 

„Láttam ott a másik helyen is a konténerekbe ki van dobálva, mert nem voltak az embereknek türelme megvárni és csak kidobták az üvegeket” – mondta.

Másoknak pedig a jótékony célra szánt felajánlásnál akadt problémájuk. „Adakozni akartunk egy szervezetnek, leolvasta a feleségem a QR-kódot és az nem működött. Egy gyerekalapítványnak küldték el, ami nem baj, csak mi nem nekik szerettük volna” – fogalmazott János.

Amennyiben a repont-automata megtelik, takarításra szorul vagy elakad benne valami, minden esetben az adott üzlet munkatársainak kell hogy szóljunk, akik lehetőségeihez mérten a lehető legrövidebb időn belül elhárítják a problémát. Abban az esetben viszont hogyha a szoftverrel hibásodik meg valami, akkor is az üzlet munkatársainak kell szólnunk, viszont ilyenkor a MOHU munkatársai megpróbálják először távvezérléssel elhárítani a problémát, ha pedig ez sem sikeres, akkor a kiérkező szerelők oldják meg a gondot.

Hirdetés
Kapcsolódó cikkek