Lázár János nem zárta szívébe a cég egyik termékét. Az építési és közlekedési miniszter Facebook-posztjában egy újságcikkre hivatkozva felháborodásának adott hangot, amiért a magyarországi Fantának alacsonyabb a gyümölcstartalma, más országokéhoz viszonyítva.
Lázár azt írta: szerinte alapból nem kell cukros üdítőt inni, de az nem járja, hogy a magyarok Fanta helyett hantát kapnak, majd úgy folytatta, hogy az az állami hivatal, ami elfogadja ezt az állapotot alkalmatlan feladatára, mert a cégeknek gazsulál.
A tárcavezető végül nekiment a SPAR, Lidl és Aldi üzletláncoknak, mert kiszolgáltatottá teszi a magyar embereket. Raskó György agrárközgazdász azt mondja, hogy a magyar életszínvonal 2021 óta folyamatosan csökken. Mint kifejtette: a Coca-Cola sem tagadja, hogy egyes országokban más arányban használja az összetevőket. A posztban említett diszkontláncok forgalma pedig több mint 10 százalékkal nőtt az elmúlt három évben, aminek szerinte szintén pénzügyi okai vannak.
2021-ben a 3 ismert diszkontlánc nagyjából olyan 26-27 százalékos piaci részesedéssel bírt, most 38 százalék már részesedésük. És hát ez elsősorban a 2022-ben történt hatalmas élelmiszer-inflációnak a következménye – tette hozzá Raskó.
Kerestük a Coca-Cola Magyarországot is a témában. Azt írták, hogy termékeik összetétele teljes mértékben megfelel a helyi előírásoknak. Nem mellesleg a recept a helyi fogyasztói preferenciákhoz igazodik, egyes összetevőket pedig helyben szereznek be.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség azt közölte azt ATV Híradónkkal, hogy visszautasítja Lázár János vádjait, valamint, hogy a gyártóknak jogukban áll a fogyasztóvédelmi jogszabályok valamennyi előírását betartva módosítani termékeik összetételén, és, hogy a termékeknek az összetételéről nem a forgalmazó dönt, hanem annak előállítója, vagyis a kereskedőnek a termék minőségére nincs ráhatása.