Az új kurzus a magyar borról, borismeretről, borkultúráról szól majd – mondta el Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos a Spirit FM Veszik vagy iszzák? című műsorában. A kormánybiztos hangsúlyozta: “nekünk a bor elsősorban kultúrát jelent”. Elmondta, hogy ez az, ami a bort a többi alkoholos terméktől megkülönbözteti, hiszen a borkultúra jelen van találkozni, az irodalomban, a zeneművészetben, de még a Himnuszban is.
Fontosnak tartja, hogy a fiatalok ne alkoholistákká váljanak, hanem borértő, borkultúrát értő emberekké. Szeretné, hogy a mérsékelt alkoholfogyasztás kultúráját is megismerjék, és az emberek ne “vedeljenek”, hanem kóstolják, fogyasszák a bort.
Kiderült, hogy az a végcél, hogy a magyar bor rendszerszerűen helyet kapjon az egyetemi oktatásban.