Földön alvó gyerekek és várakozó felnőttek tucatjai a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A közel 200 utas több, mint harminc órát várt arra, hogy gépük elinduljon Szicíliába. A repülő eredetileg hétfőn, 18.25-kor indult volna Budapestről, az indulást azonban először este tíz órára csúsztatták, majd a járatot törölték.
„Utána nagy felmordulás, olaszok hangoskodtak, meg magyarok is, mindenki, két is szerencsétlen reptéri alkalmazott, akik a Wizzair-nek voltak az emberei, próbálták az embereket csitítani, na mindegy, visszaadták a bőröndöt és mondták, hogy Isten hírével mehettek bárhova” – fogalmazott egy utas.
Ekkor, egy másik utas elmondása szerint elkezdték begyűjteni a szállásokhoz az igényelt szoba nagyságokat, ami után a szervezők és a Wizzair szerint is az összes szállodát felhívták. Amikor kiküldték az egyik csoportot a lebeszélt szállásra, természetesen önköltségen rendezett taxival, akkor derült ki, hogy csak a fülükhöz tartották a telefont, valójában senkit nem hívtak fel. Majd hozzátette: A veszekedés végére tényleg leszerveztek a fele társaságnak szállást, ők pedig két kisgyerekkel és a nagyszülőkkel a külső autóparkoló füves szigetein aludtak.
A gép indulását ezután keddre, 19 óra 30-ra írták ki, az utasok megpróbáltatásai azonban ekkor sem értek véget. „Megtörtént a becsekkolás, ott állunk és felnézünk, már kiírták, hogy 23:20-kor indul a repülő. Közben kaptunk SMS-eket az utazási irodától, hogy ez sem tudják garantálni, meg minden. Van, akik kaptak 3100 forintos jóvátételi kupon, hogy egyen belőle vagy igyon belőle” – mondta egy utas.
Ezeket azonban, az éjszakai zárva tartás miatt csak nappal tudták felhasználni. A Budapest Airport tájékoztatása szerint a repülőtér éttermei jellemzően reggel 4 és 5 óra között nyitnak ki és 20:30 és 21:30 között zárnak be, de a Skycourt területén van olyan egység, ami a nap 24 órájában nyitva van és éjszaka is kínál snackeket és italokat. A turisztikai szakújságíró szerint az utazás során érdemes több szabadnappal számolni az esetleges késések miatt.
A Wizzair június 28-i közleményében a légi irányítási rendszereik fejlesztésére szólította fel az európai államokat. Állításuk szerint ugyanis az időjárás megnehezítette a légiforgalmi irányító hatóságok és az Eurocontrol számára a légiforgalom kezelését, ami jelentős késésekhez és járattörlésekhez vezetett Európa-szerte. Hangsúlyozták: csak június 26-án több mint 450 ezer percnyi késés adódott össze az európai légtérben.
A repülő végül többszörös további módosítás után szerda hajnalban, három óra húsz perckor szállt fel.
Információink szerint a gép kapitánya elnézést kért és elmondta, nem tudja késések okát. Ezzel kapcsolatban mi is megkerestük a Wizz Airt. Levelükben azt írták, hogy a járatot a légi irányítás kapacitáshiánya miatt ütemezték át, időközben pedig a személyzet jogszabályba foglalt munkaideje lejárt, ezért tették másnap éjszakára a járatot. Hozzátették, a Wizz Airrel szerződéses kapcsolatban álló földi kiszolgáló cég segített az utasoknak szállást foglalni az éjszakára és a légitársaság minden utasának megtéríti a felmerülő szállásköltségét.
Első kézből, közvetlenül az ATV-től szeretné megtudni a legújabb fejleményeket a legnézettebb hírcsatornáról*? Iratkozzon fel hírlevelünkre! *(Forrás: Nielsen Közönségmérés, közönségarány, LIVE adat, teljes népesség, teljes napon, 2024. első negyedév alapján, hírcsatornák: ATV, HÍR TV, M1)