Ahogy az Index megírta, az Apple Pay tömegesen károsította meg az ügyfeleket azzal, hogy olyan összegeket vont le az emberek kártyáiról, aminek nem volt alapja. A probléma tegnap este jelentkezett. Egyes ügyfelektől néhány száz, illetve néhány ezer forintot vont le a rendszer, de voltak olyanok is, akiket több különböző levonással, összesen több tízezer forinttal károsított meg.
A csúcsot a rendszer hibás működése annál a megkárosított felhasználónál érte el, akitől a Világgazdaság információi szerint 74 alkalommal összesen 550 ezer forintot vont le a rendszer.
Egyenlőre még nem ismert, pontosan mi áll az Apple Pay szabálytalan működésének hátterében. Egyenlőre az valószínűsíthető, hogy a rendszer élő, vagy korábban létezett, de azóta már lezárt előfizetések díjait vonja le az ügyfelektől. Azt, hogy ez a működés pontosan milyen rendszerhiba következménye, esetleg előidézőként érintett-e abban harmadik fél, még nem tudni.
A hazai pénzintézetek felvették a kapcsolatot a fizetési szolgáltatóval, és megjelentek az első ügyféltájékoztatók is a kialakult helyzetről.
Ugyanakkor némelyik bank nem csak tájékoztat, hanem kéri is az ügyfeleitől egy-egy intézkedés megtételét, hogy pénzük biztonságban legyen. A Gránit Bank az alábbi üzenetet küldte applikációjában ügyfeleinek:
Biztonsági okból, AppStore-os visszaélés lehetősége miatt kérjük állítsa 0-ra kártyái online limitét. Valós fizetéséhez limitét bármikor módosíthatja.
A Gránit Bank kérése alapján, a kár megelőzése érdekében tehát érdemes a bankkártyás vásárlások online limitét 0-ra állítani. Ez megakadályozza, hogy az ügyfél a bankkártyájával online tudjon vásárolni, arra a 0-ás limit megtartásdáig sem szándékosan, sem szándékolatlanul, nem lesz lehetősége. Ugyanakkor ez a beállítás nem érinti a hagyományos vásárlások alkalmával, azaz például egy boltban történő bankkártya használatot.