A V0 egy olyan kelet-nyugati vasútvonal lenne, amely délről kerülné el Budapestet – írja a Telex. A koncepció lényege, hogy a tehervonatok nagy része az új V0-s vonaton a városon kívül haladna, míg a személyvonatok használhatnák a ma is meglévő, városon keresztül vezető vasúti infrastruktúrát. Az évtizedek óta tervezett V0-ról 2022 február elején Vlagyimir Putyin és Orbán Viktor találkozóján még azt jelentették be, hogy azt az oroszok finanszíroznák – majd kitört a háború.
A kínaiak a jelenlegi tervek szerint egy, a MÁV hálózatától elkülönült, jelentős részben betonlábakon, magasvasútként futó pályán futó új vasútvonalat építenének Ferihegy és a belváros közé. A lap információi szerint ez azt jelentené, hogy egy a MÁV-tól elkülönülve üzemeltetett, egyedi tarifás vasúti szolgáltatás jönne létre.
“A kormány teljesen lemondott az uniós forrásokról, a magyar államnak pedig semmi pénze, marad a kínai hitel” – nyilatkozta egy informátor.
Első kézből, közvetlenül az ATV-től szeretné megtudni a legújabb fejleményeket a legnézettebb hírcsatornáról*? Iratkozzon fel hírlevelünkre!
*(Forrás: Nielsen Közönségmérés, közönségarány, LIVE adat, teljes népesség, teljes napon, 2024. első negyedév alapján, hírcsatornák: ATV, HÍR TV, M1)