Itthon

A közösségi média felkapta Magyar Pétert, de mi lesz, ha „elfárad a téma”?

ATV.hu
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek
TrumpSzijjártó PéterSzijjártó PéterOrbán Viktor Szerbia
Hirdetés
Hirdetés

Magyar Péter gyakorlatilag a közösségi oldalán építette fel azt a stabil bázist, amit már többször is sikerült mozgósítania. A jelenségről és a közösségi oldalak szerepéről Lévai Richárd szakértő beszélt hétfő reggel az ATV Start című műsorában.

Hirdetés

„Új politikai hadszíntérnek nem nevezném [a közösségi médiát], hiszen már jó sok korábbi választás óta itt van velünk, és külföldön is látjuk a szerepét. A magyar parlamenti választásokban is egyre erősebb terepet kap a közösségi média”

– fogalmazott Lévai Richárd. A közösségi média szakértő kiemelte, hogy az elején organikusan szerveződő hatása volt ezeknek az oldalaknak, azonban az utóbbi években az is befolyásolja az ezáltal kapott lehetőségeket, hogy ki mennyi pénzt tud elkölteni ezen a terepen. „Ez elég meghatározó dolog és látható, hogyha valaki ezt ügyesen használja, akkor tömegekhez tud eljutni és tömegeket tud megmozgatni”.

Mennyire számítanak a követők?

A szakember elmondta, hogy a követők száma nagyon izgalmasan hangzik, főleg, amikor elkezdjük összehasonlítani egy-egy politikus követőtáborát. Azonban látszik, hogy a követőszámok szavazatra nem fordíthatók át egyértelműen, másrészt néhány éve teljesen megváltozott a közösségi médiának az algoritmusa és már nem csak azon múlik minden, hogy hány emberhez jutnak el a posztok és mennyien követnek egy-egy oldalt az emberek. Ma már az is fontos, hogy mekkora hatást tud egy-egy bejegyzés kiváltani a nézőkből, mennyien reagálnak ezekre.

„Most Magyar Péter még Orbán Viktornál is több reakciót tudott kiváltani és lehet az is, hogy több emberhez el tud jutni. Pontosan azért, mert olyan üzeneteket fogalmazott meg egy olyan ember, aki van annyira érdekes és mond olyan érdekes dolgokat, hogy ki tudott lépni az ő kis buborékjából és az algoritmusok erre rásegítve nagyon sok emberhez eljuttatták őt” – jelentette ki Lévai Richárd, hozzátéve, hogy ma már valószínűleg nem nagyon van olyan magyar Facebook-felhasználó, aki ne találkozott volna így vagy úgy Magyar Péter nevével.

Az algoritmus fontossága

„Ez egy nagyon kétséges játszma valójában. Ha csak a Facebookra gondolunk, akkor ők már bevallottan többször is korlátozták a politikai tartalmaknak az elérését, és ezzel sokszor erősen küzdenek is a pártok”

– jelentette ki a szakember. „Az algoritmusokat ritkán építik fel úgy, hogy van egy téma és ahhoz aztán senki sem nyúlhat. […] Ugyanakkor vannak olyan témák, amelyekhez mégsem szabad nyúlni, például tilos a kisebbségek támadása, ezt nagyon sok platform igyekszik korlátozni” – emelte ki, hozzátéve, hogy ilyen bejegyzések miatt akár oldalakat is törölhetnek.

Hirdetések

Az adásban elhangzott, hogy komoly szerepe van a politikai költéseknek. Mint mondta, Magyarországon már sok százmillió forintot elköltöttek a politikusok az üzeneteik továbbítására. „Ha csak a múlt hetet nézzük, akkor 130 millió forintot költött el csak a kormányoldal Facebook hirdetésekre. Hatalmas összegekről van szó”.

„Azok a politikusok, akik ügyesen kommunikálnak, mindig több emberhez tudnak eljutni. De mégis azt látjuk, hogy egy idő után egy-egy téma el tud fáradni. […] Várhatóan Magyar Péternél is el fog jönni ez a fázis, ahol az algoritmusok inkább már a gátjai lesznek és onnantól fogva kell, hogy valamilyen büdzsé is legyen mellette”.

Hirdetés
Kapcsolódó cikkek