„Én ennyire naiv vagyok. Azt hittem, komolyan gondolja, hogy lemond” – kezdte a gyömrői Hankó István Művelődési Központban tartott péntek esti előadásán Alföld Róbert. „Nem hittem, hogy ez előre át lett gondolva, ki lett találva: lemond, és akkor jön mindenki, hogy jaj, maradj, utána ő közli, hogy nem tudnak nélkülem működni, feláldozom magam, visszajövök. Ez férfias? Ez tökös? Ez egyenes? Ez magyar? Ez gerinces?” – idézte Alföldit a Blikk.
Mint egykori igazgató, elmagyarázta: ahhoz, hogy egy díszlet színpadra kerülhessen, többlépcsős ellenőrzésen kell átmennie. Első körben elfogadják a tervet, miután a rendező megmutatja a művészeti, műszaki és gazdasági vezetésnek, hogy mit szeretne csinálni. Megvitatják, hogy erre van-e pénz, idő, illetve műszakilag kivitelezhető-e. Ha ezt szakemberek is átnézik, elkezdik a gyártást. Amikor a díszlet elkészül, majd bekerül a színpadra, jön az átvétele. Ilyenkor a rendezőnek, műszaki vezetőnek, színpadmesternek és egy munkavédelmi felelősnek kell elfogadnia. Ha mindez megtörténik, alá kell írni egy dokumentumot, amelyen jogilag a legmagasabb rangú szereplő az igazgató, de gyakorlatilag a műszaki vezető, hiszen ő a szakember. Alföldi úgy tudja, ez a végső aláírás nem történt meg a Rómeó és Júlia díszletének esetében.
„Bocsánat! Történt ott valós vizsgálat? Kezdjük azzal, hogy azonnal lebontották a díszletet, és azt hiszem, nem is történik majd semmi. El lesz felejtve, és ki tudja, ezek a szerencsétlen kollégák mennyi pénzt kapnak majd”
– fogalmazott.
A színész-rendező felháborítónak tarja, azt is, hogy a történtek után a két színész eddig egy fillért sem kapott.