Ahogy arról korábban az atv.hu is beszámolt, Olaszországban kitört a háború a miniszter és a polgármester között a durva sebességkorlátozás miatt, miután Matteo Salvini indokolatlannak és károsnak nevezte a 30 kilométeres sebességkorlátozás általánossá tételét a városokban.
A város, amelyet egy balközép színezetű helyhatóság irányít, az országban elsőként vezetett be ilyen szigorú korlátozást. Az önkormányzat most arra hivatkozik, hogy a kevesebb kipufogógáznak köszönhetően javulhat a levegőminősége. Emellett az alacsony sebesség csökkenti a balesetek, különösen a súlyos sérülésekkel járó balesetek számát. A cél az, hogy senki se haljon meg közlekedési balesetben a városban – írja a Totalcar.
A radikális jobboldali Liga élén álló Salvini azzal vádolja a város vezetőségét, hogy ezzel megnehezíti a munkába járó emberek és a helyi vállalkozók életét. A közlekedési miniszter éppen emiatt egy hatoldalas rendeletet adott ki arról, hogy radikális sebességkorlátozást csak érzékeny helyeken, például iskolák környékén szabad bevezetni. Az ennél szélesebb körre terjedő intézkedéseket a tárca az állam nevében felülírhatja.
A portál emlékeztetett, Európában egyre több nagyvárosban, köztük Párizsban, Madridban és Brüsszelben hoznak szigorúbb intézkedéseket a forgalom lassítására. Olaszországban más települések mellett Firenze és Parma tervezi, hogy követi Bologna példáját.
Salvinit pedig többen azzal vádolják, hogy népszerűségének javítása érdekében megakarja lovagolni az autósok bosszankodását az új szabályok miatt. Olaszországban a legmagasabb az autótulajdonosok száma Európában. Minden ezer lakosra 684 autó jut, míg az uniós átlag 560.