Vitézy azt írta, „egész egyszerűen fel sem foghatom, hogy egy utasok milliót szállító közszolgáltató első számú vezetőjének szájából hogy hangozhat el egy ilyen mondat. Emberek vagyunk, Budapest az otthonunk, a közösségi közlekedéssel iskolába, munkába és szórakozni járunk. A budapestiek nem vágásérett pulykák, akik jobban teszik, ha beletörődnek a sorsukba, mert jön a hálaadás – vagy épp ezúttal a járatritkítás. Ilyet nem csak egy felelős vezető nem mondhat, hanem egy minimális empátiával rendelkező személy sem”. A közlekedési szakember megjegyezte azt is, ha ez a mondat valóban ebben a formában elhangzott, akkor a BKK vezérigazgatójának azonnal távoznia kellene a posztjáról, sőt, szerinte Karácsony Gergely főpolgármesternek is elnézést kellene kérnie és vissza kellene azonnal vonnia a járatritkításokat is.
Vitézy mellett Ungár Péter, az LMP frakcióvezetője és társelnöke is azonnali lemondásra szólította fel a vezérigazgatót.
A történtek után Walter Katalin hivatalos nyilatkozatot adott ki, amelyben a nagy port kavaró sajtóbeszélgetésen elhangzott kijelentésére reagált. A vezérigazgató azt írta, hogy a BKK szándékaik ellenére egy politikai kampány részese lett, és döntéseiket „kiragadott adatokat bemutató vagy éppen manipulatív fotókkal illusztrált Facebook-posztokban, és azok nyomán féligazságokat tartalmazó újságcikkekben kérdőjelezték meg”.
„Nem vagyok tévedhetetlen, de az elhivatottságom, az utasok és a kollégáim iránt érzett felelősségem megkérdőjelezhetetlen. Ezért is különösen fájdalmas számomra, hogy egy kontextusából kiragadott mondat az említett politikai kampányban olyan értelmezést kapott, amellyel pont azokat sértheti meg, akikért nap mint nap odaadással dolgozom”
– fogalmazott a vezérigazgató, írja az Index.
Walter Katalin a döbbenetes kijelentésével kapcsolatban azt mondta, hogy egy eredetiben, angol nyelven sokkal árnyaltabb jelentéssel bíró mondás leegyszerűsítő értelmezése miatt úgy tűnhet, mintha nem lenne fontos számára az utasok véleménye, holott ezt az eseményt, amelyen „a szerencsétlen mondat” elhangzott, pont azért szervezték, hogy még teljesebb tájékoztatást adjanak arról, mit miért tesznek, mit miért fognak tenni a következő hónapokban, és miben számítanak az utasok visszajelzéseire.”Mert fontos számunkra, hogy ne elszenvedjék, hanem értsék és értékeljék az utasaink a változásokat” – tette hozzá.
„Sajnálom, ha félreérthetően fogalmaztam, nem állt szándékomban senkit sem bántani, elnézést kérek azoktól, akik mégis így érzik. Azt remélem, hogy az elmúlt években a BKK-nak a vezetésem alatt, az utasok érdekében elvégzett fejlesztései – köztük a BudapestGO elindítása, a Lánchíd és a Blaha Lujza tér felújítása – hívebben mutatják a hozzáállásomat a munkámhoz, az utasokhoz, mint egy hosszú eseményen elhangzó egyetlen, rosszul megfogalmazott mondat”
– zárta nyilatkozatát Walter Katalin.