A bejegyzésben a BKK egykori vezetője kiemelte, hogy Walter Katalin, a tömegközlekedési társaság jelenlegi vezérigazgatója egy csütörtöki eseményen úgy fogalmazott a járatritkítások kapcsán, hogy
„Az utasokat ebbe a folyamatba nehéz lett volna bevonni, mert az olyan, mintha „hálaadás előtt megkérdeznék a pulykát, hogy mi legyen vele””.
Erre a botrányos kijelentésre reagált a bejegyzésében Vitézy, és kiemelte a posztjában, hogy „egész egyszerűen fel sem foghatom, hogy egy utasok milliót szállító közszolgáltató első számú vezetőjének szájából hogy hangozhat el egy ilyen mondat. Emberek vagyunk, Budapest az otthonunk, a közösségi közlekedéssel iskolába, munkába és szórakozni járunk. A budapestiek nem vágásérett pulykák, akik jobban teszik, ha beletörődnek a sorsukba, mert jön a hálaadás – vagy épp ezúttal a járatritkítás. Ilyet nem csak egy felelős vezető nem mondhat, hanem egy minimális empátiával rendelkező személy sem”.
https://www.facebook.com/vitezydavid/posts/pfbid0DKJy7uv9YxW9Xbeq75y3G1ZGi2anpn7NjpnUtnBF5hUYRG8HUKBiau9TyzuPLVhQl
Mint írta,
ha ez a mondat valóban ebben a formában hangzott el, akkor a BKK vezérigazgatójának azonnal távoznia kellene a posztjáról, sőt szerinte Karácsony Gergely főpolgármesternek is elnézést kellene kérnie és vissza kellene azonnal vonnia a járatritkításokat is.
Hozzátette azt is a közlekedési szakember, hogy nemcsak a „hálaadási pulykának” nézett utasokkal, de az érintett civil szervezetekkel, sőt még a Fővárosi Közgyűlés tagjaival és a kerületi polgármesterekkel sem egyeztetett senki. „Négy évig vezettem a BKK-t, számtalan járatmódosítást vezettünk be, mindig egyeztettünk a kerületekkel, volt társadalmi egyeztetés a változásokról és a mainál nehezebb anyagi helyzetben is el tudtuk kerülni a járatritkításokat”.
„Múlt héten a lebukással kezdődött a járatritkítási botrány, némi zavar után elnézést kéréssel, majd a tagadással és a magyarázkodással folytatódott. Miután végül elismerték, hogy 53 járat ritkult és egy sem lett sűrűbb, jött az ígérgetés, hogy ha most nem is, de majd egyszer, máskor, máshol, valahogy visszapótolják a kivont teljesítményeket – amiből egyelőre semmi nem teljesült az ígérgetésen kívül. A budapesti tömegközlekedéshez méltatlan ez az egész cirkusz. Állítsák helyre a menetrendeket és kérjenek elnézést, amiért így beszélnek a saját utasaikról”
– zárta a bejegyzést a közlekedési szakember.