„Ma reggeli képek a Thököly útról, ritkított buszjáratok, lemaradó utasok minden expresszjáraton. Mától ritkultak a képen látható járatok, az eddig is zsúfolt, Újpalotát és Zuglót a belvárossal összekötő 7E, 8E és 133E is, ahogy a Rákóczi úti tengely összes többi járata is” – írta a fotók mellé Vitézy Dávid a Facebook-bejegyzésében.
Emlékeztetett, ma lépett hatályba az 53 járatot érintő járatritkítási csomag, amit Karácsony Gergely azzal indokolt, hogy a “home office-nak, és a rugalmas munkabeosztásnak köszönhetően az átlagosnál kevesebben utaznak”. Vitézy szerint ezzel csak az a gond, hogy erről a budapestieknek senki sem szólt, pedig utazni szeretnének.
„Ennyi vonalat érintő járatritkítási csomagot utoljára 15 éve Hagyó Miklós, Demszky Gábor korábbi főpolgármester helyettese próbált a városra erőltetni, de legalább akkoriban előzetes egyeztetés volt a menetrendi változásokról. Így tudtuk végül akkor megakadályozni a rombolást, hónapokon át küzdöttem akkoriban személyesen is a járatritkítások ellen”
– jegyezte meg.
https://www.facebook.com/vitezydavid/posts/pfbid0RDWrQ8N5yLWQD9QbhTF2t8fnZcwm6v6mLjzg2kSdyphTRHjvf1asoj12kz7RcdKSl
Teljesen komolytalan a magyarázkodás
Vitézy hozzátette azt is, hogy az a magyarázkodás, hogy csak egy-másfél perccel járnak ritkábban a buszok és villamosok, teljesen komolytalan.
„Ugyanis a város legzsúfoltabb, legfontosabb járatait ritkították a csúcsidőben. Ilyenkor eleve nem a várakozási idő, hanem a kapacitás a fő szempont – több tucatnyi csuklós busszal jár kevesebb mától a városban az intézkedés nyomán. Ez pedig nem mindegy: ha mindegyik érintett vonalról kivesznek egy-két buszt és ennyivel kevesebb közlekedik, a zsúfoltság nő és előfordul, ahogy a képeken is látható, hogy az utasok fel sem férnek. Önmagában ezen nem segít, hogy a várakozási idő “csak” egy perccel lett nagyobb. A közösségi közlekedés lett versenyképtelenebb a BKK mai lépésével”
– fogalmazott.
Az egykori államtitkár szerint a BKK létrehozása óta kötelező, semmilyen társadalmi egyeztetés és előzetes bejelentés nem volt a menetrend átalakításáról, a Közlekedő Tömeg civil egyesülettől értesült a közvélemény a BKK járatritkítási terveiről, melyeket ma reggeltől be is vezettek. „Bele se merek gondolni, mi történt volna, ha nem lenne “klímavészhelyzet”, nem lenne külön részvételiségi osztály és nem lenne a részvételiségért felelős főpolgármester-helyettes a Városházán.”
Vitézy a bejegyzés végén felszólította Karácsony Gergely főpolgármestert, hogy „haladéktalanul vonja vissza a járatritkítási csomagot és vizsgálja felül a BKK akcióját! A közösségi közlekedés színvonalának leépítése ugyanis ellentétes minden várospolitikai és fenntarthatósági céllal.”