,,Tízből kilenc bérlet ma már vármegye és országbérlet volt, amit eladtak, nincs értelme több bérlet fönntartására” – vagyis márciustól csak vármegye és országbérlet lesz, ezt Lázár János kedden jelentette be. Mint kiderült a reform részeként bevezetik a Vármegye 24 nevű jegyet, ezzel pedig megyén belül napi 990 forintért lehet közlekedni a Volán és a MÁV járatain. Ezt a konstrukciót azonban az LMP kétkedve fogadta. Tetlák Őrs úgy fogalmazott:
,,Ezzel lényegében megvalósulna az LMP régóta szorgalmazott javaslata, a tarifaközösségről, azonban ez csak abban az esetben lenne jó megoldás, ha a főváros méltányosan részesül a bérlet bevételekből, erről viszont sajnos egy szót sem ejtett a miniszter”.
Ezen részletek tisztázását Vitézy Dávid is szorgalmazza. ,,Ha valaki ma Érdről jár be Bp-re, akkor vesz 9450 forintért egy vármegyebérletet és mellé vesz egy Budapest bérletet 9500 forintért. Tehát fizet összesen 19 ezer forintot lényegében. Hogyha csak az egyiket kell megvennie és azzal utazhat minden járaton, akkor nyilván olcsóbb lesz, örülni fog, akiről beszélünk példában, de hát ez azt jelenti, hogy kb. húsz MRD forinttal kevesebb lesz jegyárbevétele a BKK-nak és a MÁV-nak együtt. Valakinek ezt a pénzt bele kell tenni” – fogalmazott.
Ha arról nincs megállapodás, hogy ezt a pénzt ki teszi bele, illetve hogy utána a szereplők ezt hogyan osztják meg egymás között, akkor egy ilyen ajánlat, nem értékelhető – tette hozzá Vitézy Dávid. A MÁV vezérigazgató-helyettese azonban START című műsorunkban azt mondta, a módosítás a bevételeket jelentősen nem befolyásolja.
,,Ennek a változásnak az egyenlegéről azt szoktuk mondani hogy nagyjából plusz nullás, tehát érdemben nem változtatja meg a helyközi szolgáltatóknak, se a MÁVstartak, se a HÉVnek, se a Volánnak a bevételi szintjét”
– magyarázta Hegyi Zsolt. A Közlekedő Tömeg szerint, az építési és közlekedési miniszter elvesztette a kapcsolatát a valósággal. Az egyesület alelnöke emlékeztetett: a mai rendszert 2016-ban Tarlós István főpolgármester hozta létre,amikor a HÉV-eket és a fővárosi buszokat átadta az államnak.
,,Hogyha ezt a két üzemeltetésű modellt nem sikerül fenntartani, akkor az állanak nem csak a felelősséget kéne visszatolnia Budapestnek, hanem az lenne a legtisztább, hogyha a HÉVEKET és az elővárosi buszokat, tehát a felelősség mellett a járműveket, az infrastruktúrát és a jegyárbevételt is visszaadná a fővárosnak” – fogalmazott Híradónknak Spohn Márton, a Közlekedő Tömeg Egyesület alelnöke. Az egyesület álláspontja szerint Lázár János tárcája egymással versenyezteti a vármegye és Budapest bérletet, ezzel pedig az állam és a főváros ketrecharcot vívhat egymással a jegyárbevételekért.