Az építési és beruházási miniszter közös sajtótájékoztatót tart a tarifarendszer váltásról a közösségi közlekedésben Debrecen polgármesterével, Papp Lászlóval.
Lázár János elmondta, hogy “2023. decemberére minden 10 eladott bérletből 9 már vármegyebérlet volt”, „soha annyian nem utaztak a MÁV és Volán járatain, mint 2023-ban”.
A miniszter bejelentette: márciustól megszűnik Magyarországon minden bérlet a vármegye és országbérleten kívül.
Lesznek 24 órás napi bérletek, ezek országosan 999 forintba (Vármegye24), illetve 4999 forintba (Magyarország24) kerülnek.
A 65 utazási kedvezmény közül csak 22 marad, ezek az 50 százalékos kedvezményre vonatkoznak.
Lázár János azt is bejelentette: a mostani 12 alkalommal szemben a közalkalmazottak egész évben 50 százalékos kedvezménnyel utazhatnak az országban, ha regisztrálnak. A miniszter ide sorolta a pedagógusokat és az egészségügyi dolgozókat is.
Márciustól ingyen utazhatnak helyközi közlekedésben a 14 alattiak
“Tarifarendszerváltást hajtunk végre a helyközi közlekedésben: a MÁV-VOLÁN járatain – vonaton, Volánbuszon, HÉV-en – március elsejétől ingyen utazhatnak majd a 14 év alatti gyermekek” – posztolta a sajtótákoztató után a miniszter a Facebook oldalán.
A nyugdíjasok, a 65 év felettiek természetesen ingyen utazhatnak a jövőben is.
A javaslatuk szerint a 14 év alattiak ingyen utazhatnak majd a tömegközlekedési eszközökön, míg a 14-25 év közötti fiatalok 50 százalékot fizetnek a jegyért.
Papp László bejelentést tett
2024. április 1-től a debreceni oktatási intézményekben tanuló, illetve a város oktatási intézményeiben jogviszonnyal rendelkező 14 éven aluli gyerekek ingyenesen használhatják majd a debreceni közlekedési eszközöket – jelentette be Papp Lászó debreceni polgármester a sajtótájékoztatón.
Bízom benne, hogy lendületet tudunk adni a közösségi közlekedés növekedésének” – közölte.
“A kormány méltóztassék ne csak Budapesttel foglalkozni” – Lázár új javaslatot tett a fővárosnak
Lázár János a sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: “a kormány méltóztassék ne csak Budapesttel foglalkozni”.
A fővárosi agglomerációs helyzet ( és a Budapest- bérlet ) kapcsán azt mondta: a kormány nem szeretné sem az agglomeráció lakosságát, sem a fővárost, de még a főpolgármestert sem megfogalmazása szerint „szivatni”. De mint mondta, attól, ha a főpolgármester elalszik, „elbambul” nem írja alá a megállapodást, nem fizeti ki a számlákat, nehéz eltekinteni, „nincs ingyen ebéd”.
Lázár János szavaiból kiderült: a kormányban a megállapodás szándéka ott volt, de a BKK a kormány ajánlatát nem fogadta el, ezért új javaslatot, „marha egyszerű ajánlatot” tesz:
eszerint készen állnak elfogadni a fővárosi bérleteket a Volán és HÉV-járatokon, amennyiben a főváros minden általa működtetett közösségi eszközön elfogadja a vármegye- és az országbérleteket.
Ezzel azt is mondta ezek szerint a miniszter, hogy márciusig marad a Budapest-bérlet.
Az, hogy Lázár János azt mondta, március 1-ig áll az ajánlata a fővárosnak, a BKK-nak, azt is jelenti: 2024 márciusától a Budapest-bérletet a helyközi járatokon nem fogadják el, azaz a MÁV és a Volán járataira Budapesten belül is csak akkor lehet felszállni, ha az utasok külön jegyet vagy bérletet váltanak ezekre a járatokra.
700 milliárd Debrecennek – alkotmányos alapjog “A” pontból eljutni “B”-be
Előtte Lázár János a sajtótájékoztatón bejelentette: együttműködési megállapodást írtak alá Debrecen polgármesterével, mely a város, de ezzel együtt az agglomeráció tömegközlekedését is érinti.
Erős fővárosra és erős vidéki gazdasági központokra van szükség Magyarországon – hangzott el a sajtótájékoztatón, melyen a miniszter azt is bejelentette: Debrecen több részletben, de összesen 700 milliárd forintos forrásra számíthat 2025-re és 2026-ra, közlekedési infrastruktúra-fejlesztésre (és ebben a 250 milliárdos egyetemi fejlesztés még nincs is benne). Erre azért van szükség, hogy a BMW-t és más épülő gyárakat ki lehessen szolgálni – derült ki a szavaiból.
Ezzel a 200 ezres város népessége 50 ezerrel nő majd, de egy 300 ezres számot is említett a miniszter a jövöre nézve.
“Debrecen előre megy, nem hátra!” – fogalmazott Lázár János, aki szerint az agglomerációs közelekedési problémák nem csak Budapestre érvényesek.
„Alkotmányba írtuk és törvényben rögzítettük, hogy minden magyar polgártársnak biztosítjuk, hogy eljusson A pontból B pontba”, munkahelyre, iskolába – sorolta.
Mint a szavaiból kiderült, 4 millió vármegye- és országbérletet adtak el, ezért ebbe az irányba kell tovább menni. Ezt követően jelentette be a sajtótájékoztatón a miniszter a tarifarendszer reformot.
Az is elhangzott a sajtótájékoztatón, hogy szeptembertől a Volán járatokon kártyával is lehet majd fizetni.