Itthon

Váratlan fordulatról számolt be a MÁV

ATV.hu
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek
TrumpSzijjártó PéterSzijjártó PéterOrbán Viktor Szerbia
Hirdetés
Hirdetés

Vízválasztó év volt a MÁV-START Zrt. számára a tavalyi.

Lázár János
Hirdetés

A 2023-as év vízválasztó volt MÁV-START jegyértékesítési területén, ugyanis az online jegyvásárlások aránya beérte a pénztári eladásokat. A jegyek és bérletek 37,7 százalékát már online váltották tavaly, ezzel párhuzamosan 32,5 százalékot ért el a pénztári jegyváltás, ám ez utóbbi egy fokozatos csökkenés eredménye – közölték szerkesztőségünkkel.

Az idei évre már az internetes, illetve a mobilalkalmazással történő jegy- és bérletvásárlást vetíti előre a közlekedési vállalat.

Tavaly az utasok a belföldi forgalomban közel 5 millió bérletet, 47 millió menetjegyet és 17 millió pót-, illetve helyjegyet váltottak. A bérletek és jegyek 37,7 százaléka esetében már online, azaz az ELVIRA (jegy.mav.hu) vagy a MÁV app felületén intézték a jegyváltást, 2023-ban már a 26 milliót közelíti az így eladott jegyek, bérletek száma – írják.

Hozzátéve, az értékesítés több mint negyede, 27 százaléka zajlott a MÁV mobilalkalmazásban, és 11 százalékot képvisel az internetes, azaz az ELVIRA-ban intézett vásárlás. A közös fiókkal használható online felületek már több mint 2 millió regisztrált felhasználóval rendelkeznek. 

Mint írják, évente 4-6 százalékponttal emelkedik az online értékesítés aránya: míg 2019-ben 18 százalék volt, addig mostanra már a jegyeladások nettó bevételének 38 százaléka is ebből származik.

Hirdetés
Kapcsolódó cikkek