A visszahívást a Teslának küldött, a National Highway Traffic Safety Administration által közzétett levélben hozták nyilvánosságra, amely szerint a Tesla beleegyezett egy kedden kezdődő, vezeték nélküli szoftverfrissítésbe, amely limitálja az Autosteer funkció használatát, ha a vezető többszöri felszólításra sem bizonyítja, hogy készen áll az autót újra irányítani, miközben a funkció be van kapcsolva – írja a CNN.
A Tesla az vezetőtámogató funkcióit, beleértve az Autopilotot és az általa „Teljes Öntudatos Vezetésnek” nevezett rendszert, erősen népszerűsítette, állítva, hogy ezekkel a funkciókkal a vezetés biztonságosabb, mint kizárólag emberek által vezetett autók esetén. Azonban a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hatóság (NHTSA) már több mint két éve vizsgálja az Autopilot és az Autosteer funkcióval kapcsolatos balesetekről szóló jelentéseket.
A visszahívás két nappal azután történt, hogy a Washington Post részletes vizsgálatot tett közzé, amely legalább nyolc olyan súlyos balesetet, köztük néhány halálos balesetet is talált, amelyekben az Autopilot funkciót eleve nem kellett volna bekapcsolni.
A Tesla használati utasításaiban ez áll: „Az Autosteer kizárólag autópályákon és korlátozottan járható utakon való használatra szolgál, teljes mértékben figyelmes vezetővel”. A vállalat azonban azt hangoztatja, hogy a vezetéstámogató funkciói lehetővé teszik, hogy az autók a legtöbb vezetési döntést biztonságosan meghozzák, még az említett utakon kívül is.
Az NHTSA vizsgálata azonban számos olyan balesetet talált az elmúlt évek során, amelyek arra utalnak, hogy ezek a funkciók nem felelnek meg az Autopilot és a Full Self Driving elnevezésüknek.
A biztonsági szabályozó hatóság a Teslának írt levelében azt írta, hogy „bizonyos körülmények között, amikor az Autosteer be van kapcsolva, a funkció vezérlésének kiemelkedő volta és hatóköre nem biztos, hogy elegendő ahhoz, hogy megakadályozza a vezető visszaélését a funkcióval. Úgy fogalmaztak, hogy amikor a vezetők nem vesznek részt teljes mértékben a vezetésben és nem állnak készen arra, hogy bármikor átvegyék az autók irányítását, akkor megnövekedhet a balesetek kockázata.
A szoftverfrissítésekről a Tesla levelet küld az autótulajdonosoknak, amelyben értesíti őket a változásról.