A Magyar Autóklub (MAK) levélben fordult az EP Közlekedési és Idegenforgalmi Szakbizottságának (TRAN) magyar EP-képviselőihez, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetséggel együtt (FIA) kérje a B+ kategória bevezetésére vonatkozó javaslat elutasítását. Az TRAN a Bizottság elnökét, Karima Dellit (Zöldek, FRA) jelölte ki a felülvizsgálat javaslatainak elkészítésére – írja a Portfolio.
Karima tervezetében előirányozza a B kategória felosztását, mely szerint
egy új, B+ kategóriával lehetne csak 1,8 tonna össztömeg feletti járműveket vezetni.
Felhívták a figyelmet arra, hogy így a közlekedésbiztonságot elősegítő járműbiztonsági rendszerekkel, valamint az akkumulátorok okozta súlynövekedés miatt a járműasszisztens rendszerekkel felszerelt új típusokat, illetve az elektromos autók nagy részét csak komoly anyagi és időráfordítással, új jogosítvány megszerzésével vezethetnénk.
A tervezet szerint a B+ kategória megszerzésére
- kétéves B kategóriás jogosítvány birtokában,
- valamint 21 év felett lenne lehetőség.
A szeptemberi szakbizottsági ülésen a képviselőcsoportok nem támogatták a javaslatok egy részét. A MAK a bizottsági szavazás előtt levélben fordult a TRAN Szakbizottság magyar EP képviselőihez és a Nemzetközi Automobil Szövetséggel együtt (FIA) kérte a B+ kategória bevezetésére vonatkozó javaslat elutasítását, mert az komoly anyagi és gyakorlati terhet róna a lakosságra, a személygépkocsival dolgozókra, és akadályozná a környezetvédelmi célkitűzéseket.