Itthon

Szijjártó: csak híresztelés a kínai autógyár beruházás Szegeden

Csuhaj Ildikó
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek
gyurcsány, magyar péterMajkaorbán viktor
Hirdetés
Hirdetés

“Olvastam a híresztelést, de nemhogy megerősíteni, kommentálni sem tudom. Mi bármilyen Magyarországra irányuló beruházást csak akkor jelentünk be, ha arról megállapodás születik” -  így reagált Szijjártó Péter az atv.hunak arra, hogy tényleg Magyarországra jön-e a kínai gigacég, a BYD elektromos autógyára. 

Hirdetés

“Nem is akarom kommentálni. Mi ragaszkodunk ahhoz a gyakorlatunkhoz általánosságban – függetlenül értesülésektől, vagy bármilyen cégnévtől – , hogy bármilyen Magyarországra irányuló beruházást csak akkor jelentünk be, ha arról megállapodás születik”

 – jelentette ki munkatársunk kérdésrre a külgazdasági és külügyminiszter egy mai bizottsági meghallgatása után. Szijjártó Péter azt is hozzátette: az ügyben, amit a német újság felvetett “semmi olyan információt nem tud mondani, ami konkrét lenne, vagy közérdeklődésre tarthatna számot”. 

A kérdésünkre, hogy azt sem árulhatja-e el, hogy volt-e olyan tárgyalás a BYD-del, hogy Magyarországra, Szegedre hozzák az elektromos autógyárukat, a miniszter megismételte: “az egészet nem szeretném kommentálni, mert nem szoktunk ilyen híreszteléseket kommentálni”. 

Majd ha lesz bármilyen ügyben bejelentenivalónk újabb beruházásról az ország bármely területén, azt meg fogjuk tenni – mondta. 

A FAZ azt írta, már megszületett a döntés a sencseni központban 

A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) írta meg, hogy a kínai BYD Magyarországon szeretné felépíteni az első európai gyárát, az erről szóló döntést már meg is hozták a cégen belül, és hogy az elektromos autók gyártásának a helyszíne Szeged lehet. 

A magyar miniszterelnök két hete járt Kínában, és ellátogatott Sencsenbe is a BYD autógyártó céghez. A konzervatív német lap szerint a konszern repülőrajtot vett a nemzetközi autópiacon és a Tesla mögött már a 2. helyet foglalja el, ha azt nézzük, hány elektromos járművet állít elő. Atervezett üzemből évente legalább 100 ezer villanymeghajtású autó gördül majd ki – írta a hvg.hu. 

A BYD-nek ez lenne a második magyarországi létesítménye, hiszen Komáromban már 2017 óta gyártanak elektromos buszokat, Fóton pedig akkumulátor-összeszerelő üzemet is létesítenek egy 10 milliárd forintos beruházás keretében. 

A projektért Franciaország, Lengyelország, Németország és Spanyolország is versenyben volt. 

A Reuters érdeklődésére a BYD azt közölte, még mindig folyamatban van a megfelelő európai helyszín keresése, a hivatalos döntésről csak az év végén várható bejelentés.

Botka László októberben azt posztolta: világcéggel tárgyalnak

Botka László, Szeged polgármestere korábban azt cáfolta, hogy “kínai akkugyár” vagy vegyianyag beruházás létesülne Szeged területein.

A polgármester október végén azt posztolta a Facebook oldalán: “a 300 hektáros ipari park kialakítását, amihez már évek óta kértük a kormány támogatását, most végre sikerült elérni. Ennek felét már megvettük, a többit is szeretnénk, ha nem megy, kisajátítja az önkormányzatunk. A vonatkozó törvény szerint a földek vételárát a megyei kormányhivatal állapítja meg. A föld Szeged tulajdonába kerül”.

Az elmúlt évben tárgyaltunk olyan világcégekkel, akik környezetbarát, fenntartható termékeket állítanak elő, a legszigorúbb környezetvédelmi előírások mellett. Sok személyes tárgyaláson vagyunk már túl itthon és külföldön is – írta Botka László a Facebook oldalán, hozzátéve: “az ilyen beruházások esetében, üzleti érdekek miatt, érthető módon teljes „hírzárlatot” vár el a lehetséges befektető, aki több ezer új munkahelyet hozhat létre városunkban”.

Kerestük Botka Lászlót is, de nem tudtuk elérni, amint válaszol a kérdésünkre, frissítjük a cikkünket.

Hirdetés
Kapcsolódó cikkek