Az elmúlt időszakban igencsak elszaporodtak a különféle internetes csalások. Néhány nappal ezelőtt az OTP adott ki egy figyelmeztetést, miszerint a csalók egyre többször bankbiztonsági vagy más banki alkalmazottnak adják ki magukat, így szerezve meg az ügyfelek bankkártya-adatait, illetve netbanki belépéshez szükséges azonosítóit.
Korábban is próbálkoztak már különféle szolgáltatók és bankok nevében, most pedig egy újabb átverési módszer kezdett el terjedni:
ez futárszolgálatok nevében igyekszik megtéveszteni az embereket.
Az esetre az Erste Bank is felhívja a figyelmet. Mint írják, a csalók egy futárszolgálat nevében küldött üzenetekben próbálják megszerezni banki adatokat, hogy pénzt szerezzenek. Vélhetően más pénzintézet ügyfeleitől is igyekeznek adatokat megszerezni, tehát a csalás bankfüggetlen.
Mint a pénzintézet kifejti, gyanakodni kell, ha
- nem küldtünk vagy nem várunk csomagot, de futárszolgálat nevében küldött SMS-t vagy e-mailt kaptunk,
- csomagot küldtünk vagy csomagot várunk, de a futárszolgálat üzenetének tűnő SMS vagy e-mail szövege magyartalannak tűnik,
- az e-mail feladójának címe nagymértékben vagy teljesen eltér a futárszolgálat hivatalos e-mail címétől,
- az üzenetben található link URL-címe nem a futárszolgálat hivatalos oldalára navigál,
- vagy az üzenetben található linken megjelenő weboldal szövege is magyartalan, mintha egy fordítóprogramon ment volna át.
Nagyon fontos, hogy amennyiben a fenti gyanús jelek közül bármelyiket látjuk, ne nyissuk meg a levélben foglalt hivatkozást, és semmiképpen sem adjuk meg az internetbanki azonosítónkat és jelszavunkat – ez általánosságban is igaz, soha, semmilyen körülmények között nem kérhetnek tőlünk ilyet – írja a lap.