Itthon

Kevesebb kellemetlenséggel is járhatott volna az M3-as felújítása?

ATV.hu
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek
Karácsony GergelyidőjárásNATOBrüsszel
Hirdetés
Hirdetés

Hétfő délelőtt átadták a felújított M3-as metróvonalat. A rekonstrukció három ütemben valósult meg, utoljára a déli szakaszt újították fel. Öt és fél év után végre teljes vonalon utazhatnak a fővárosiak. Az ATV Start című műsorában Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke, valamint Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke arról is beszéltek, hogy milyen további beruházásokra lenne…

Hirdetés

5 és fél év – lehetett volna máshogy is csinálni

Balogh Samu a beruházással kapcsolatban elmondta, a metrófelújítás előtt a 3-as metrót naponta több mint félmillió ember használta, így a lezárása hatalmas kiesés volt a városnak, azonban szerinte érdemes lett volna másképp szervezni a munkát, mert így teljes vonalzárásokkal valósulhatott csak meg az átalakítás. Példaként említette, hogy Nyugat-Európában az a jellemző, hogy egy-egy állomást zárnak le és közben tud haladni a metró. Úgy fogalmazott: mindez jó tanulság a jövőre nézve, de a most befejeződött munka sok szempontból példaértékű volt.

A Metróért Egyesület elnöke is egyetértett ezzel a véleménnyel. Mint mondta, a beruházás időtartamán ugyan nem lehetett volna csökkenteni, hiszen ez megfelelt a trendnek, de a tervezés során lehetett volna máshogy dönteni, így kevesebb kellemetlenséggel járt volna a felújítás az utasok számára.

Bíró Endre beszélt arról is, hogy a felújítással jelentősen megnövekedett a biztonság, hiszen egy Nyugat-Európában is helyét megálló tűzvédelmi rendszert kapott az M3-as metró. Ehhez szorosan kapcsolódik a szellőzőrendszer, aminek köszönhetően a hőérzet is csökkenni fog, így még komfortosabb lesz az utazás.

A BKV dolga vigyázni a felújított metró állapotára

Balogh Samu ismertette, hogy a metró üzemeltetője a BKV, ezért az ő felelősségük lesz az állagmegőrzés. Megjegyezte: a BKV munkatársai mindent megtesznek majd azért, hogy kifogástalan állapotban megőrizzék a felújított metrót.

Autó helyett metró?

Elmondta, a beruházás 80 százaléka a falak mögött van, azonban az a 20 százalék, amit az utasok is látnak, sokkal szebb lett, ráadásul akadálymentesítették is, így még több ember számára lesz elérhető a metrószolgáltatás. Véleménye szerint mindez alkalmas arra, hogy alternatívát nyújtsanak a városban közlekedők számára, a metró akár az autóközlekedést is kiválthatja. Éppen ezért a fővárosnak van egy olyan programja, amely arról szól, hogy a metró felett is megújítják a várost.

Arra a kérdésre, hogy az autósok kapnak-e vissza utakat, Balogh Samu úgy válaszolt, hogy a Kiskörúton és a Bajcsy-Zsilinszky úton visszaadják a sávokat, de összességében egy olyan forgalmi rendet alakítanak ki, aminek köszönhetően nem fog növekedni az elmúlt években megszokott forgalmi terhelés, mert az több zajjal és porral járna a belvárosban élőknek.

Navracsics Tibor: a beruházás Budapest jól demonstrálja, hogy az Unió, a kormány és a főváros tud hatékonyan együttműködni

Balogh Samu egyetértett abban, hogy ez a beruházás jó példa arra, hogy a kormány és a főváros tud együttműködni. Úgy fogalmazott: lehetne ilyen együttműködés a következő metróépítési fázis is, ugyanis szeretnék, ha tovább bővülne a metróhálózat. A főváros tervei között szerepel a 3-as metró további meghosszabbítása, melynek terveit már korábban elkezdték előkészíteni, azonban ehhez uniós forrásokra lenne szükség, illetve arra, hogy a kormány ezt a pénzt odaítélje a fővárosnak erre a projektre.

Zöldebb lehet Budapest

Bíró Endre szerint egy zöldebb Budapestért a gyorsvasúti rendszert is fejleszteni kellene, amibe beletartozik a HÉV-vonalak korszerűsítése is, ugyanis azok „borzalmas állapotban vannak.” Mint mondta, a Metróért Egyesület a 4-es metró meghosszabbítását tartja lényegesnek, ugyanis szerinte azzal hasonló forgalmat lehetne generálni, mint amekkora a 3-as metró forgalma.

Balogh Samu elmondta, az elmúlt években új buszok, villamosok és trolibuszok érkeztek Budapestre, valamint megújult a metró, csak a HÉV nem fejlődött. „Minden, amit a főváros tud fejleszteni, az fejlődött. A HÉV-et átvette az állam, és nem fejlődött, de szükség lenne rá” – tette hozzá. 

Hirdetés
Kapcsolódó cikkek