A diákok levelükben kifejtik, hogy a magyar oktatási rendszer szerintük szegregált, és ellehetetleníti a hátrányos helyzetű tanulókat, míg a központosított állami oktatás a döntések szakmai alapú, hatékony meghozatalát teszi lehetetlenné. Kiemelték, hogy a közoktatás évtizedek óta romló állapotáért a jelenlegi magyar politikai és társadalmi berendezkedés is felelős – írja az index.hu.
Azt a példát hozták fel erre, hogy a közszolgálati média volt arca nem hisz a tények létezésében, és ugyanezen médium már többször igazolta a politikai elfogultságot, nem meglepő, hogy nem számolnak be a megmozdulások valós méretéről.
Hozzátették, hogy a rendszer aránytalanul korlátozza a tiltakozó tanárok sztrájkjogát, majd megtorlással igyekszik elhallgattatni őket.
Levelüket azzal zárták, hogy szilárdan kiállnak volt tanáriak és diáktársaik mellett az „általuk vívott hősies harcban”, és kifejezték erős kétségeiket a jelenlegi „hazug, kirekesztő és vezérelvű” politikai berendezkedéssel szemben.
Reakció
Orbán Balázs válaszában arról írt, hogy milyen kormányzati szándékok alakítják a magyar oktatási rendszert, és összefoglalta, hogyan gondolkodott a kormány az elmúlt évtizedben az oktatásról.
Kiemelte, csökkentették a tanórák számát, míg a pedagógusok által szabadon felhasználható időkeret tantárgyanként a duplájára nőtt, és már közel 1,2 millió diák kapja ingyenesen a tankönyveket.
A politikus arról is beszámolt, hogy elejét vették az iskolai erőszaknak is, hiszen számos program segíti a diákokat az online zaklatás és a fizikai erőszak elkerülésében.
Orbán Balázs szerint a közoktatásban dolgozó pedagógusok bére 2013 és 2017 között átlagosan ötven százalékkal emelkedett, amit 2020-ban és 2022-ben is tízt-tíz százalékos emelés követett.
https://www.facebook.com/orbanbalazsandras/posts/796971141798257