A kis kutak a jövő héten sem kapnak üzemanyagot. Közben a nagyobb láncok is korlátozásokat vezetnek be. A sofőrök egy része kénytelen több kutat körbejárni, hogy megteljen a tank.
Közben a Magyar Ásványolaj Szövetség emlékeztet: már most komoly ellátási problémák vannak.
„Azt gondolom, hogy a kormányzatnak is el kell döntenie, hogy árat szabályozunk vagy üzemanyaggal látjuk el a piacot. Én azt gondolom, hogy a korlátozások ma már nagyobb kárt okoznak, mint amit az árnövekedés okozott a múltban” – fogalmazott Grád Ottó.
Az energetikai szakértő úgy látja: a kormánynak valamit lépnie kell.
„Hogyha megint tovább viszik, és ugyaneze az áron, forintban, akkor valójában az lesz, hogy a fogyasztás tovább fog emelkedni, ugye ezt a tendenciát már látjuk. Ugyanakkor nem lesz elég finomítói kapacitás, és ha bármi történne a barátság kőolajvezetékkel, akkor már az alapanyag is hiányozni fog. Szerintem decemberben ezt át kell majd gondolni, hogy hogyan tovább” – mondta Balogh József.
A MOL azt írta Híradónknak: tanker autóik folyamatosan úton vannak, és az exportra szánt üzemanyag mennyiségét is korlátozzák. Az olajvállalat hozzátette: a normál időszakokhoz képest most 15-20%-kal több üzemanyagot szállítanak partnereiknek, vagyis ennyivel magasabb a fogyasztás az ársapka előttinél. A Dunai Finomító ugyanakkor egy korábban kezdett karbantartási munka miatt továbbra is csökkentett kapacitással üzemel.
Megkérdeztük a Miniszterelnökséget, hogy terveznek-e változtatást az üzemanyagársapkával kapcsolatban az év végén: azt a választ kaptuk, hogy január elsejétől csak akkor tudják fenntartani a benzinárstopot, ha az Oroszországból érkező kőolajszállítás zavartalan, a százhalombattai finomító pedig folyamatosan működik. A kormány természetesen továbbra is mindent megtesz a biztonságos üzemanyag-ellátás érdekében írta Híradónknak a kormány.