Itthon

A jogosítványszerzés sem ússza meg a drágulást – ennyibe kerülhet a jövőben

ATV.hu
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek
Magyar Péter előrehozott választásTrumpSzijjártó PéterSzijjártó Péter
Hirdetés
Hirdetés

Akár 400 ezer forintba is kerülhet a jövőben a jogosítvány megszerzése, az oktatók ugyanis azt mondják: nem halaszthatják tovább az árak emelését. Hiába az üzemanyagok befagyasztása, a gépkocsik fenntartása egyre többe kerül – részben ezzel indokolják az autósiskolák a költségek növekedését. Az ATV Híradójának riportja.

Hirdetés

Évről évre brutálisan drágul a jogosítvány megszerzése – ezt állítják a tanulók, az oktatók meg azt, hogy ők csak az inflációhoz igazítják az áraikat. Drága a benzin, egekben az alkatrészárak, nem beszélve arról, hogy olyan keveset keresnek, hogy új autót már nem is tudnak venni. Egy B kategóriás jogosítvány ára most nagyjából 258.000 – 300.000 Ft között mozog országrésztől függően. 

A legdrágább még mindig a gyakorlati oktatás, ott akár 12 ezer forintot is elkérhetnek óránként, amiből kötelezően 30-at kell vezetni.

„Mindenki maga határozza meg, hogy mennyibe kerül egy óra. Mi beállítottunk a főnökséggel egy óradíjat ami, úgy gondolom, hogy kezelhető ilyen árak és gépkocsialkatrészek és beszerzési ár mellett. Hatalmas és nekünk is kell adózni. Tehát azt gondolom, hogy egy kezelhető árkategóriát képviselünk” – véli Horváth László gépjármű szakoktató.

A vidéki városokban még mindig olcsóbban lehet jogosítványhoz jutni, mint a fővárosban. Schaff Péter már vezet, azonban ahhoz, hogy nyár végére meglegyen a jogosítványa, most nyári diákmunkát kellett vállalnia, csak, hogy tudja fizetni a képzést.

 „Azért így fiatal vezetőként én úgy gondolom, hogy ez megterhelő. Egyértelműen egy nagyobb összeg az utóbbi évekhez képest” – fogalmazott.

Az oktatók most attól félnek, hogy ha júliustól megszűnik a hatósági üzemanyagár, az soha nem látott drágulást hozhat a piacon.

„Ha lekerül az üzemanyagokról az ársapka, akkor akár 800 Ft is lehet az üzemanyag, ami azt fogja eredményezni, hogy az óradíjat majd a duplájára kell emelni” – hangzott el Jovánovics Milántól, az ATI Pécs ügyvezetőjétől.

Van olyan oktató, aki már most kénytelen volt drasztikusan emelni egyelőre csak a tehergépkocsi és a busz kategóriában, hiszen ezek a járművek már nem tankolhatnak olcsóbban a kutakon.

Hirdetés
Címkék:
Kapcsolódó cikkek