Az M7-es autópálya egyik pihenőjébe terelték ki a rendőrök azt a kamiont, amelyiknek sofőrjéről hamar kiderült, hogy alkoholt ivott és úgy ült a volán mögé. Előállították, eljárást indítottak ellene és a jogosítványát is bevonták. Ez azonban nem tartotta vissza a sofőrt, aki ezt követően visszatért a járműhöz, majd folytatni próbálta az útját. Másodszor is elkapták.
Arany István, a Start Kft. szakoktatója híradónknak azt mondta: egy jó vezetőnek a reakcióideje (aki nem fogyasztott alkoholt, és gyógyszer hatása alatt sem áll) olyan 0,6-07 secundum. „Ez azonban akár 2-3 másodpercre is nőhet, ha alkoholt fogyasztott, ezáltal a fékút és a féktávolság is megnövekszik” – tette hozzá.
A részeges sofőr ellen a rendőrök eljárást indítottak, de a pótlása nem lesz egyszerű. Az országban a sofőrhiány miatt már a kamionok több mint 10 százalékát nem tudják elindítani. „Nagyon sokan a jobb bér reményében távoztak külföldre, és ma Magyarországon nagyon sokan nem hivatástudatból, hanem megélhetésből választják ezt a szakmát” – panaszolta híradónknak Jovánovics Milán, az ATI Pécs ügyvezetője.
A cégek sokszor egymásra licitálva ígérnek magasabb béreket a sofőröknek, emiatt fel is hígult a gépkocsivezető állomány, és oda vezetett, hogy kisebb-nagyobb fizetéspluszért otthagyják az előtte több évtizedig ott dolgozó gépkocsivezetők a cégeiket – árulta el híradónknak Herke Zoltán, ügyvezető.
A fuvarosok érdekvédelmi szervezeténél azonban nem tartanak attól, hogy a sofőrhiány miatt olyanok is beülhetnek a vezetőfülkébe, akiknek ott nem lenne helyük. Azt mondják kamiont vezetni egyre bonyolultabb és egyre összetettebb tudást igényel. „Én azt gondolom, hogy a jövőben mondhatjuk, egyre képzettebbek és egyre magasabb kvalifikációval rendelkezők lesznek a hivatásos gépkocsivezetők” – vélekedett híradónknak nyilatkozva Árvay Tivadar szóvivő.
A fuvarosok szerint, ha nem tudják orvosolni a sofőrhiányt, akkor akár a brit ellátási problémákhoz hasonlóak is kialakulhatnak itthon.