Hirdetés
Itthon

Egy szektor, amely hatalmasat kaszált a koronavírus-járványon

ATV.hu

A járvány következtében megnőtt online vásárlási kedvnek köszönhetően gyorsult az online kiskereskedelmi szektor növekedése – számolt be a Forbes.

Hirdetés

A lap beszámolója szerint az év első hat hónapjában az összesített belföldi online forgalom meghaladta a bruttó 355 milliárd forintot, ami közel 35%-os bővülés 2019 azonos időszakához viszonyítva. Ezzel a mögöttünk álló időszak az elmúlt 5 év leggyorsabb növekedését hozta – teszi hozzá a Forbes.

A GKI Digital és az Árukereső.hu friss kutatása szerint leginkább az élelmiszerek, a drogériai és háztartási cikkek, az otthon, kert és barkács termékek, valamint a számítástechnikai eszközök iránt ugrott meg az online kereslet.

A járvány online kereskedelemre gyakorolt hatása egyébként közvetve már az év első negyedévében is érezhető volt – mutat rá a lap –, azonban a vírus hivatalos hazai megjelenését követően, 2020. második negyedévére vált igazán meghatározóvá.

Ugyanakkor a veszélyhelyzet megszüntetésével csökkenni kezdett az online vásárlási kedv, ezért a GKI Digital a harmadik negyedévben már nem vár az előző 6 hónaphoz hasonló, rekord magas bővülést az online szektorban. A lakosság általános közérzete, és a szűkülő, kiürülő családi kasszák miatt pedig a teljes piacot tekintve mindenképpen egy visszafogottabb év végi költekezést jósolnak. Bár, az év hátralévő részének forgalma nagyban függ majd a koronavírus második hullámának erősségétől, valamint a kormány erre adott reakcióitól.

 atv.hu

Címkék:
Hirdetés
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek