A Népszavában megjelentek pontosak – nyilatkozta az atv.hu-nak a kultúráért felelős főpolgármester-helyettes azt illetően, hogy a Népszava megírta: a főváros és a kormány folyamatosan egyeztet a Giro d’Italia Magyarország bicikliverseny megrendezéséről. A nagy presztízsű verseny májusban indul majd Magyarországról, az egyéni indulásos időfutamot a Hősök tere és a Budai Vár között rendezik meg, majd a második szakasz Budapestről indul tovább. Ezért is fontos, hogy a szervezők szorosan együttműködjenek a Fővárosi Önkormányzattal és az érintett kerületekkel.
Gy. Német Erzsébetet egyébként meglepte, hogy semmilyen szándéknyilatkozat vagy írásos megállapodás nem született erről az előző városvezetéssel. Mint mondta, a főváros új vezetése is elkötelezett abban, hogy Budapesten legyenek nemzetközi versenyek, amelyek emelik a város presztízsét. Ahogyan Révész Máriusznak, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztosnak is elmondta tegnapi egyeztetésükön, semmi olyat nem tud támogatni a főváros, ami a városlakóknak egy fillérjébe is kerül – tette hozzá az atv.hu-nak.
Bár konkrét összegekről nem volt szó, ami a budapesti kasszát terhelné, annyit viszont megtudhattunk a főpolgármester-helyettestől, hogy a közlekedésszervezés lenne az ő feladatuk, de azt is felvetette a másik fél, hogy a verseny napján ingyen utazhassanak az emberek tömegközlekedéssel, ami szerinte százmilliós nagyságrendet takar.
Tekintse meg korábbi beszélgetésünket az atlétikai vb körüli helyzetről:
Emellett közterület-használati engedélyek ingyenességét és különböző díjmentességeket szeretne a kormány, miközben úgy véli, nem lehet a „budapestiek nyakába terhelni egy ilyen versenyt”. A kérdésre, miszerint hol lehet a találkozási pont a kormány és a főváros elképzelése között, ha mindkét fél álláspontja világos, Gy. Németh Erzsébet azt felelte: a kormány szándéka, hogy Budapestről rajtoljon el a verseny, így azt gondolja, hogy a kabinetnek kell ezt finanszírozni.
Az egyeztetés több témában zajlik, egyrészt sok engedélyt kell beszerezni a versenyhez, de a Lánchíd esetleges felújítása miatt az útvonalat is pontosítani kellene – erről már az aktív Magyarországért felelős kormánybiztosnak beszélt a találkozó után az atv.hu-nak.
Révész Máriusz felvetette a verseny alatti ingyenes tömegközlekedés-használatot, hiszen – tette hozzá – ezt Brüsszel is biztosította a Tour de France-nak idén. Érdemes lenne azt is megfontolni szerinte, hogy a szurkolókat a városhatár környékén próbálják meg tartani, hogy ne mindenki autóval jöjjön a városba.
Révész Máriusz azt is elmondta, hogy jelenleg minden költséget a kormány áll, és semmilyen költséget nem akarnak a fővárosra terhelni, holott más esetekben az érintett versenyek állják a csekket, mint például a Tour de France esetében Brüsszel vagy Nizza.
Mint mondta, egyedül a közlekedés kérdése vitás, amit szerintük érdemes lenne megfontolni és anyagilag beszállni. Ez persze – tette hozzá – csak egy felvetés volt, de ha a fővárosi önkormányzat semmilyen módon nem akar beszállni, akkor nem lesz ingyenes a tömegközlekedés. A kormánybiztos azt is bizton állította, hogy nem fognak „kifutni” a verseny lebonyolítására adott 7,8 milliárd forintos keretösszegből.