Bár a vasárnapi önkormányzati választást követően az ellenzék térnyerése adta a beszédtémát, azt már kevesebben vették észre, hogy surranópályán ugyan, de a Kétfarkú Kutya Párt is megvetette a lábát a nagybetűs politikában. Az MKKP – egyebek mellett – négy budapesti kerületben is bejutott az önkormányzatba (II., XII., XIV. és XV. kerület), sőt, Fülöpjakabon ezentúl a korábban csak viccpártnak titulált szerveződés adja a településvezetőt az elkövetkező öt évre.
Az atv.hu megkereste a párt vezetőjét, aki elmondta: az utóbbi években már mindent rendbe raktak a kerületekben, nincs mit tenni, ezért szerettek volna bejutni a testületekbe. emellett olyan projektek is voltak – tette hozzá Kovács Gergely –, amiket gerilla módszerekkel nem lehetett előrébb vinni, ezeket a testületeken tolnák át a jövőben.
A pártelnök például a XII. kerületben, Pokorni Zoltán polgármestersége mellett lesz képviselő. Mint mondta, mindig is zavarta, hogy a plakátokon csak reklámok vannak, így olyanokat szeretne, amelyek kulturális vagy művészeti tematikájúak. A párt elnökének emellett a buszmegállók növényesítése a nagy álma, illetve ún. autómegosztási pontok létrehozása. Ennek lényege, hogy a buszra várakozók kiválaszthatnák, merre szeretnének menni, és az autósok – ha erre kaphatóak – el tudnák őket vinni. A nagy kérdés az idő lesz – tette hozzá. Mert ha egy padot például három évig tart kitelepíteni valahova, akkor inkább maradnak az eddigi akcióknál.
Közben polgármestert is ad már az MKKP, miután elnökségi tagjuk, Bodor Sándor behúzta vasárnap a Bács-Kiskun megyei Fülöpjakabot. Kovács elmondta, sokan kérték Bodort, hogy induljon, mert ismerik, bíznak benne és nem utolsó sorban a kocsma is az övé. A kérdésre, hogy milyen fejlesztésekben, településirányításon gondolkodnak, és hogy például Kecskemét hozzácsatolásával javulhatnának-e a helyi életkörülmények, azt felelte, hogy az nem szükséges. Elég – folytatta –, ha elhozzák a buszmegállót vagy a padokat.
A legnagyobb félelme ugyanakkor továbbra is az, hogy mennyi egy-egy ötlet átfutási ideje az önkormányzaton: egy padra 47 napot hajlandó várni, egy buszmegállóra azonban 83 napot is képesek várni.