Kőbányán már a vasútállomás megközelítése is kihívást jelent egy kerekesszékesnek. Két patka áll ugyanis az útban, ezeknek a leküzdése után pedig a végeláthatatlan lépcsősor fogadja a mozgáskorlátozottakat.
Kőbánya-Alsó vasútállomásánál jelenleg is nagy erőkkel folynak a korszerűsítési munkálatok. Arról, hogy halad a felújítás, a MÁV elnök-vezérigazgatója a helyszínen adott tájékoztatást.
„Lehet látni, hogy a burkolatcsere, a felvételi épület burkolatcseréje, belül egy festés, a perontetők újulnak meg valamint a peronburkolatok újulnak meg, valamint a lépcsőház és a lépcsők” – mutatta a híradó stábjának Homolya Róbert.
Pont az utóbbiak jelentik az akadályt a kerekesszékeseknek.
Az 1150 MÁV állomás mindössze 4%-a teljesen akadálymentes, 25%-a részlegesen. A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége szerint elfogadhatatlan, hogy a felújításnak nem része az akadálymentesítés.
„Ez jogsértő, ezzel kizárják a kereskesszékes felhasználókat illetve csomó más utastársunkat is. Ezért felszólítjuk a MÁV-ot, hogy úgy újítson föl vasútállomásokat, hogy az akadálymentességről, az egyenlő esélyű hozzáférésről gondoskodik” – mondta Miklós Kata, a MEOSZ szakmai vezetője.
A MÁV a legforgalmasabb állomások közül 50-et újít meg 2023-ig. A tervek szerint idén év végégig a ceglédi vonalon és a váci vonalon is 7-7 vasúti megállóhelyet érint a karbantartási program.
atv.hu